'Warm' en beweeglijk in Honduras - Reisverslag uit San Pedro Sula, Honduras van Marco Klooster - WaarBenJij.nu 'Warm' en beweeglijk in Honduras - Reisverslag uit San Pedro Sula, Honduras van Marco Klooster - WaarBenJij.nu

'Warm' en beweeglijk in Honduras

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

25 Juni 2009 | Honduras, San Pedro Sula

Hola amigos y amigas
We eten hier drie keer per dag waarvan de lunch en het avondeten stevige maaltijden zijn. Daarnaast zorgen alle feesten voor de nodige vetten, dus om in conditie te blijven heb ik het dansen, voetballen en boksen in ’t wekelijkse schema opgenomen. Tijdens de feesten is het heel normaal om allemaal te dansen dus het is zaak om voor 12 uur je been tussen die van een dame te schuiven en daar de rest van de avond je dancemoves mee te delen :)

Het boksen is erg goed bevallen! Alhoewel de eerste twee weken veel kracht- en conditietraining was, zijn we nu toch al een paar keer de ring in geweest. Binnenkort maar ‘ns een uitdaging wagen.

Overig sportnieuws: Naast de transfer van Ronaldo naar madrid is Ten Klooster door Grupo Williams overgenomen van Equipe Naranja. Tegenwoordig speel ik iedere zaterdag met mijn collega’s een wedstrijd.

We hebben ook nog een poging gewaagd om een nieuwe sport te beoefenen; schieten, maar hier kan ik toch iets te weinig energie in kwijt.

We blijven nog even in de sportsfeer, want Honduras is in de race om zich te kwalificeren voor het WK 2010. Voetbal leeft hier in ieders hart: man, vrouw, jong, oud, het maakt niet uit. En zeker rond de wedstrijden van Honduras gaan alle Catrachos (Honduresen) volledig los. Aangezien wij ook Catrachos zijn, hebben we de uitwedstrijd meebeleefd vanaf het scherm en hebben we de thuiswedstijd in het stadion bekeken. Geweldige sfeer!!
Doordat ik doordeweeks van ’s ochtends tot ’s middags nog steeds moet werken blijft het strand ook erg aantrekkelijk in de weekendeindes. Vorig weekend hebben we een auto gehuurd en zijn richting Tela gereden. Een mooi stadje aan het strand. ’s Avonds uiteraard eerst een goed feest gehad, maar de volgende ochtend gestart aan een oogstrelende tocht. Met de boot richting Punta Sal, waar we de meest geweldige spots hadden op de natuur. Deze tocht heeft ons door de bushbush geleid van strand naar strand: Helemaal wit en zwembadblauw, kristalhelder water. Via een snorkeltocht kwamen we bij ons eindstrand….. Uiteraard heel mooi om het koraal te bekijken en de tropische vissen te ‘bestuderen’ maar na een uurtje begon het grote werk te jeuken. Duiken op zoek naar haaien! Dat moet ik helaas nog bewaren voor mijn bezoek aan de Bay Islands. De dag goed afgesloten op het strand… hahaha en de volgende dag Ferrari-rood op het werk. (Ik dacht dat er al aan gewend was mja :))

Afgelopen weekend een ‘afscheidsdiner’ gehad met vier collega’s. Mijn buurvrouw op ’t werk is namelijk ontslagen door werktekort dus dat moest weggedronken worden. Wel jammer, want ik kon het goed met haar vinden. Zaterdag uiteraard in teken van werk, herstel en voetbal en zondag heb ik genoten van de gastvrijheid in Honduras. Een andere collega had me bij hem thuis uitgenodigd. Ontvangen als popster hebben we een erg gezellige dag gehad bij hem thuis; voetballen met zijn drie kleine kids; uiteraard eten; filmpje en chillen. Zondag is hier echt zondag voor de mensen… haha.

De opdracht voor mijn bachelor eindopdracht gaat ook voorspoedig. Ben momenteel verwikkeld in heel veel werk, want heb mijn neus in iets teveel zaken gestoken. Maar ik ben hard aan het werk om binnen korte tijd mijn materiaal management programma te gaan toetsen op een groot project. Daarnaast krijg ik een klein beetje vorm aan het codificeren van materialen en heb al een aantal ideeën wat er fout gaat binnen de organisatie. Door met (heel) veel mensen te praten heb ik een redelijk goed beeld en idee van alles gekregen. Volgende keer meer.

Ohja, vorige week nog een leuke naschok gehad. Ik werk namelijk op de 9e verdieping, waar het toch behoorlijk begon te zwaaien. Maar vanuit het raam stonden we met z’n tweeën te kijken naar alle rennende mensen haha.


CHECKE !!!

  • 25 Juni 2009 - 06:46

    Van Pe:

    Jo Marco, jij vermaakt je wel lees ik. Voetbal je nu trouwens op een hoger niveau na je transfer van Grupo Williams naar Equipe Naranja, of ben je nu in een gezelligheids elftal beland? De groeten en veel plezier daar!

  • 25 Juni 2009 - 07:51

    Sjakie:

    TK, jij laat dus je landgenoten in de steek? Ik had wel iets meer van je verwacht. Trouwens voor 12en je been tussen een vrouw gooien doe je wel vaker, dus zo speciaal is het niet;)

    Sjakie

  • 25 Juni 2009 - 08:52

    Roger:

    Mooi wark Kloosterboer!
    Als je in Nederland bent moeten we maar eens een potje sparren!
    He geniet ervan kerel!


  • 25 Juni 2009 - 11:53

    Marinda:

    Nice Nice Nice!! Zo te horen vermaak jij je daar prima! haha Helemaal goed.. Nja Groetjess nd Have fun xx Marin

  • 25 Juni 2009 - 12:57

    Anke (Plexat):

    Dag lief huisgenootje!! Superleuke verhalen om te lezen, complimenten!;-) Wat maak je allemaal mee.. Echt super joh!! Je maakt je jaloers..

    Ben wel errug benieuwd naar je nieuwe dansmoves als je terug bent!! Dat wordt dus GEEN barhangen meer he!!;-)

    Mis je wel hoor; tis stil(ler) in huis (al zou je dat niet verwachten.. als je begrijpt wat ik nu bedoel.. hahahaha)

    Geniet ervan!!!

    Dikke knuf!!

  • 25 Juni 2009 - 13:48

    Wolbers:

    Ik krijg het vermoeden dat je het wel naar je zin hebt daar. Haha, mooi verhaal weer TK.

    Chau of zoals jij zegt: BOX!

    Wolbers

  • 25 Juni 2009 - 21:00

    Marc:

    Jo Marco!

    Mooie verhalen, had ook niet anders verwacht natuurlijk. lache foto's ook trouwens.

    Ik zal de bass wel even wat harder schroeven, omdat Anke het stil vind in huis :P.

    geniet nog even daar, en ik spreek je in januari weer! jo!

  • 26 Juni 2009 - 14:32

    Giel:

    hey tk,
    goeie shit ouwe. mooie verhalen weer en één ding is zeker, je krijgt geen buikje op je 'vakantie'!

    g'luk

  • 26 Juni 2009 - 18:24

    Bart:

    Klooster,

    Mooi verhaal. Ik ben echt enorm blij dat je je zo goed vermaakt ;). Maar over dat 'schaken' van vrouwen he, ik heb nog een mooie foto van je in Tela met je 'hit'. Ik vond haar toen al niet zo knap, maar nuchter al helemaal niet. Wat een gedrog. Misschien dat er mensen zijn die deze foto graag willen zien?

    Hennug!

  • 27 Juni 2009 - 10:42

    Sabellaaa:

    Maaarcoo! Wat een fantastische verhalen weer :D En dansmoves, las ik dat echt goed? Die willen we dan wel eens zien als je terug bent natuurlijk! Niks niet met een biertje aan de bar, gewoon voetjes van de vloer en jetzt geht's loooooooos! Ik zeg: we hervinden de Luna opnieuw - september 2009.

    Marc vond het gedicht trouwens prachtig. En oja, je schittert natuurlijk nog steeds op mijn achtergrond :D

    Enjoy! Knuffel, Isa

  • 10 Juli 2009 - 09:55

    Jorne:

    haha ten klooster mooi verhaal weer
    misschien is het leuk de volgende keer iets meer over 'xx' te vertellen..

    Veel plezier nog jonge!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Honduras, San Pedro Sula

Marco

Actief sinds 27 April 2009
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 11916

Voorgaande reizen:

06 Mei 2009 - 02 September 2009

Experience the middle American Culture

Landen bezocht: